De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lize Ravensteijn - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lize Ravensteijn - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Lize de kuif

Blijf op de hoogte en volg Lize

30 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Eeey allemaal,
Daar ben ik dan eindelijk met een bericht vanuit het verre Sydney, ofwel Down Under (17.000 à 18000 km verder). Nu ben ik al inmiddels bijna drie weken hier. Ik zal vanaf het begin beginnen.
10 augustus was het dan zover, de dag van vertrek! In de week van vertrek viel de spanning mee, maar naarmate de dag naderde werd het steeds spannender. Gelukkig kon ik goed slapen, alleen was ik zondag al héél vroeg wakker. Maar ja, wat wil je als je z’n uitdaging aangaat. Zaterdag kwamen er nog veel mensen op bezoek om me gedag te zeggen. Dus inpakken ging die dag niet zo snel ;)
Ik had een enthousiaste uit zwaaiploeg. Dit deed mij heel goed en vond het echt super dat ze er waren, dankjewel hiervoor allemaal! Deze dag was niet de gemakkelijkste dag, er gieren zoveel emoties door je heen. Dus slapen zou in het vliegtuig wel lukken. De reis zelf is goed gegaan op een paar dingen na, last van mijn benen (gelukkig niet de hele tijd) en voelde me ook een tijdje niet lekker. Dus honger had ik absoluut niet in het vliegtuig en een week na aankomst. Dat ben ik wel gewend van de andere mooie reizen die ik al heb gedaan. Verder met waar ik gebleven was. Geen vertragingen gehad, gelukkig! In het vliegtuig zelf heb ik het mooie fotoboek gelezen, die mijn lieve vrienden aan mij gegeven hebben! Dankjewel voor dit super cadeau (extra dank naar Beau!!). Ook wil ik diegene bedanken die in het boek geschreven hebben. Jullie hebben allemaal super stukjes geschreven. De geweldige stukjes zorgden voor een traan en een lach.
Na een lange reis, ong. 26 uur, kwam ik dan eindelijk aan in Sydney! Ik werd vanuit het vliegveld naar het hostel (voor backpackers) gebracht (om even wat meer duidelijkheid te geven, ik heb voor de eerste paar dagen een welkomstpakket geboekt vanuit het bemiddelingsbureau). Nou mensen, om die dagen in het hostel samen te vatten: Het was echt niks. Het bed lag voor geen meter, snurkende mensen (jongens) op de kamer en ruimte had je niet bepaald. Ik heb niet veel uit mijn koffer gehaald, omdat ik anders bang was dat mijn spullen tussen de rommel van de rest kwam te liggen. Ik was blij dat ik hier weer uit kon, na 5 nachten niet al te goed slapen.
De eerste avond ben ik vroeg gaan slapen en dit heb ik vol gehouden tot 17 uur de volgende dag (met af en toe momenten dat ik wakker was). Dus de eerste 2 dagen heb ik niet veel gedaan. De dag erna stond een trip op de planning (deze trip zat in het welkomstpakket).
De trip, de Blue Mountains, begon om 7.30 uur. Na een aantal keer vragen, kwam ik op het vertrekpunt aan. Met 6 andere + toerleider hebben we de volgende prachtige bezienswaardigheden gezien:
- Eerst een wildlife park, met allerlei verschillende dieren. Hier heb ik een kangaroo of wallibi eten gegeven. Ja, ook dit vond ik een beetje eng 
- Daarna naar de Blue Mountains (een Nationaal Park). Zie foto’s. Dit was echt heel mooi, gelukkig hadden wij die dag ook mooi weer. Echt flinke watervallen waren er niet, dat komt omdat het niet veel geregend had de afgelopen tijd.
- Tree sisters (zie ook foto)
- Rain forest.
Na een mooie dag kwamen we rond 18.15u aan in Sydney. Nog even wat gedronken met twee Duitsers en toen naar huis gegaan.
De overige dagen, heb ik o.a. een boottocht gemaakt over het water en ben ik naar de welbekende Opera huis geweest (rondleiding was niet mogelijk meer die dag).
Na een aantal nachten in het hostel, 5 nachten, was ik echt blij om te gaan. Nou daar ging ik dan, ik wist welke bus ik moest hebben, maar dan. Ik kijken, vragen en maar sjouwen met 4 tassen (ook regende het nog, bah). Een lieve vrouw vroeg of ik ergens naar op zoek was. Die heeft mij uiteindelijk bij het huis afgezegd (al was het haast om de hoek). Kei lief van die vrouw!
De buschauffeurs zijn daarentegen niet leuk! Bestemming was bereikt! De huiseigenaar stond al op me te wachten (ik heb ook even over die reis gedaan). In het (mooie) huis zitten bijna alleen maar Nederlanders. Kei leuk! Al moet ik ook eerlijk zeggen dat het altijd wennen is om in een nieuwe groep terecht te komen. Het huis heeft 12 kamers, waaronder 2 eenpersoonskamers. Ikzelf slaap op een tweepersoonskamers. Momenteel slaap ik nog alleen. De groep stelt vaak voor om samen te eten (thuis of buitenshuis). Als we thuis eten delen we de kosten.
Dag na aankomst in het huis begon mijn stage. Wat zal ik hier over zeggen, ik zat meer te Facebooken, puzzels te maken en muziek te luisteren dan dat ik aan het werk was. Als ik aan het werk was was het niet op het gebied van mijn studie. Ik verveelde me zo erg de eerste week! Nu zitten er al twee weken op. Veel vooruitgang is er niet. Afgelopen kon ik voor het eerst zeggen dat ik iets mocht doen waar je nog een link kan leggen met de studie. Deze dinsdag zag ik de stagebegeleider (een van de directeuren) voor het eerst. De andere directeur, die er vorige week wel was, kwam pas deze dinsdag van mijn stagebegeleider te weten dat ik een stage kom doen op het gebied van financiën. Goed communicatie hé?! Na het gesprek wat ik met beide directeuren heb gehad in het samenzijn van de financiële medewerkers ben ik er qua werkzaamheden er niet echt op vooruitgegaan. Papieren opbergen en gegevens invoeren (geen financiële gegevens). Nog even afwachten hoe het aankomende week zal gaan.

Verder begin ik langzaam aan steeds meer te wennen aan alles, dat kost gewoon even tijd!
Daarnaast heb ik al een paar keer met een klasgenoot van Nederland afgesproken die hier ook stage gaat lopen.

Qua weer betreft, heeft het de afgelopen tijd heel veel geregend! Dus mensen je hoeft nog niet jaloers te zijn op Australië. Dat komt nog wel, hahaha. Afgelopen zondag hadden we heel lekker weer en hebben we, met een aantal van het huis en paar mensen van een ander huis, lekker gewandeld langs de kust!
Aankomende tijd wordt het weer beter. Regenbuien zullen er zeker nog komen, denk ik. Maar volgende week begint hier de lente. Dus wij gaan het warme/goede weer nog tegemoet.

Het Engels praten wend, al moet mijn woordenschat wel verbeteren. Na verloop van tijd zal dat allemaal beter gaan. Dat is een kwestie van tijd en oefenen.

Dit was het dan voor nu.

Groetjes vanuit Sydney en tot horens!
(p.s. bedankt allemaal voor de reacties en voor jullie interesse in mijn ervaringen!)

  • 30 Augustus 2014 - 11:12

    Liesbeth Strijbosch:

    Lize, succes met je stage verder. Ik hoop voor je dat je er dadelijk meer aanhebt.Wel fijn dat er meer Nederlandse mensen zitten dan hoef je niet de hele dag Engels te praten. Geniet wel van alles en maak er een mooie tijd van. Groetjes Liesbeth en Ries Strijbosch

  • 30 Augustus 2014 - 11:18

    Henri Van Bethlehem:

    Leuk om iets van je te horen! Jammer dat de stagewerkzaamheden nog wat tegenvallen, maar dat kan alleen maar beter worden!
    Trouwens, die buien die vallen, moet je niet verwarren met de Icebucket!! Leuk filmpje trouwens!

    Veel plezier Down Under!

  • 30 Augustus 2014 - 11:36

    Tonny Van Erp:

    Lieve Lize,fijn dat je bericht gestuurd hebt !
    Toch goed,dat je in ieder geval al van de omgeving hebt genoten !
    Je stage moet ook in orde komen natuurlijk,maar met jou doorzettingsvermogen ,gaat je dat zeker lukken ! We denken aan je !

    Veel lieve groetjes: Jan & Tonny van Erp.

  • 30 Augustus 2014 - 11:54

    Linda:

    Hey Lize, fijn dat je reis goed gegaan is en ondanks je mindere eerste dagen nu toch op je plekje zit. Jammer dat het op je stage nog niet zo lekker loopt. Maar dat zal vast allemaal goed komen. Aan de foto's te zien heb je al een aantal mooie dingen gezien. Nog veel plezier en succes in down under. Ik ben benieuwd naar je verdere reisverslagen en foto's. Groetjes Linda

  • 30 Augustus 2014 - 12:55

    Lize:

    internet deed het even niet...de rest van de foto's komen nog

  • 30 Augustus 2014 - 15:08

    Ankie:

    Ha Lize,

    Mooi verslag, je kunt altijd nog een boek gaan schrijven over je belevenissen Down Under. En alles went, zelfs een vent! Die stage dat gaat op den duur ook wel lopen en wanneer jij doet wat je kunt en zij gaan er niet in mee...zegt dat meer over die organisatie als over jou.

    Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's, je kunt ze ook heel makkelijk op facebook uploaden, ff een tippie tussen door.

    Ga je ook zeker mengen tussen de Australische bevolking, buiten het gezelschap van je huisgenoten, dan moet je in je vrije tijd ook Engels praten en daar steek je weer veel van op. Dus d'r opuit. Nou untill next time, no worries mate, love ya, big hug and kisses, Auntie Ankie en Uncle Jos

  • 30 Augustus 2014 - 15:19

    Judithcuperus:

    hoi lize je hebt het goed naar je zin je hebt er ook leuke foto,s op staan.groetjes van jouke en judith

  • 30 Augustus 2014 - 21:00

    Jo En Johanna:

    Hoi Lize,
    Zojuist je verslag gelezen,als de eerste struikelblokken zijn overwonnen, begin je aan het èchte werk.
    Het zal zeker je leven verrijken met alle goede en misschien ook minder leuke ervaringen.
    Benut al je kansen optimaal en geniet met volle teugen. Groetjes en tot gauw.

  • 30 Augustus 2014 - 21:25

    Erik En Francia:

    Hoi Lize

    Al meteen een heel verhaal ik ga er straks even goed voor zitten, ik vind het erg fijn dat we je al af en toe hebben kunnen app-en. Wij weten zeker dat alles op zijn plekje valt en tegen de tijd dat je weer terug komt denkt van wat zal ik dit weer missen. Heb een fijne tijd en zet het naar je hand dan gaat het zeker goed komen. we hopen snel weer van je te horen.
    Liefs van ons. xxx

  • 31 Augustus 2014 - 09:25

    Fons En Jeanne:

    Hoi Lize, ik ben blij te horen dat het nu wat beter gaat, het komt vast goed, na een minder leuke start. Je gaat het vast leuk vinden met je nieuwe vrienden en vriendinnen.
    Ga er lekker va genieten, lekker dat , mooie weer in het vooruitzicht.
    Het kan daar ook lekker warm worden, dus geniet vooral en die veel ervarinfpg op al is
    het maar in de taal.
    Heel veel liefs ome Fons en tante Jeanne.
    Wij moeten hier ook weer even wennen,net terug uit Malta 10 dagen boven de dertig graden gehad, dan kom je hier in de regen en kou, maar hier wordt het komende week ook weer beter en gelukkig heb ik nog 1 week vakantie.

  • 31 Augustus 2014 - 12:24

    Ans Van Kessel:

    Lieve Lize,

    We zijn blij dat we iets van je zelf horen. Het heeft even tijd nodig maar uiteindelijk gaat het je allemaal wel lukken. Veel succes en we blijven je volgen.
    Groetjes Ans.


  • 31 Augustus 2014 - 19:52

    Patricia Van Dijck-Strik:

    Hoi Lize,

    Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Ja, daar zit je dan toch maar, helemaal aan de andere kant van de wereld. Ik zou het niet durven hoor. Ik neem mijn petje voor je af. Fijn dat je nu met meer Nederlanders contact hebt en dat jullie samen leuke dingen kunnen doen. Die stage, dat zal ook wel los gaan lopen. Het werkt in andere landen helaas niet zo als in Nederland. In sommige landen moet je heel veel geduld hebben; vaak leeft men daar wel veel gemakkelijker (minder stress) dan hier. Geniet van je tijd daar en van het mooie weer dat zeker gaat komen.

    Groetjes, Patricia

  • 31 Augustus 2014 - 20:25

    Ellen:

    Ik vind het ook super stoer van je dat je dit avontuur aangaat. Al leer je er dan weinig over financiën, je zult er vele levenslessen krijgen, verwacht ik!

    Geniet er volop van, eenmaal thuis is het alweer voorbij.

    Groetjes van Ellen en van mijn mannen!

  • 01 September 2014 - 14:41

    Lauren:

    Ha Lize,
    Leuk om te lezen over je eerste weken. Hopelijk gaat het met je stage de goede kant op, want als je weinig leert schiet je daar ook weinig mee op.
    Gelukkig zijn er daar voor de rest genoeg ervaringen om op te doen, leuk om daarover te lezen!
    Lieve groetjes van Lauren

  • 01 September 2014 - 16:13

    Erik En Francia:

    Hoi Lize

    Nu wij ook weer thuis zijn van vakantie even de tijd genomen om te lezen.
    Mooi geschreven en ja jammer dat die eerste dagen niet zo geweldig geregeld waren. Oké iedere ervaring is er een en die stop je dan ook weer weg.
    Ik hoop voor je dat er mensen in de groep zitten waar je het goed mee kunt vinden, niet iedereen is het zelfde. Ik hoop snel weer iets te horen van je daarvoor is de site ook zo leuk, veel liefs en tot snel.

    Xxx van ons

  • 02 September 2014 - 17:31

    Martine:

    Met zoveel regen vond ik je al verdacht bruin op je icebucket filmpje! ;)
    Lief dat je ons voorlopig nog niet (al te) jaloers maakt.
    Hopelijk snel wat studiegerelateerde veranderingen in je stage!
    Tot die tijd maar genieten van de dingen die wel leuk zijn/goed gaan :)

    Liefs Martine

  • 03 September 2014 - 09:29

    Ans:

    Lize, het is uiteraard wennen maar jij kunt het. Maak er van wat er van te maken valt en vooral vooruit kijken. Gisteren is verledentijd . En dingen die je kunt doen,!! Nu heb je de kans.
    Leuk dat ik je stem heb gehoord. het gaat je goed meisje. groetjes en veel liefs en vooral een mooie tijd.
    Tante Ans

  • 03 September 2014 - 09:35

    Ans:

    Lize wat een mooie foto's je hebt al heel wat gezien. let wel op met die slangen.
    Dat is jouw wel toe vertrouwd, een slangenbeet is denk ik erger als een hondenbeet.
    Maar wel mooi dat je dit allemaal hebt ondernomen dit nemen ze niet meer van je af.
    Doorgaan met het geen je moet doen veel plezier. En blijf je zelf je gaat ervoor. Succes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 8987

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Stage Sydney

Landen bezocht: